سیده ناهید تقویان-تماشا
* مقدمه
مجموعه کارخانجات مرغ سالیذ با نگاه کاملا متفاوت به صنعت مرغداری و «تکیه بی چون و چرا بر سلامت محصول از صفر تا صد تولید»، در سال 1395 در استان فارس افتتاح شد و امروز به جرات می توان گفت طلایه دار کیفیت در این صنعت و در کل کشور محسوب می شود.
شاید بتوان گفت مهم ترین موضوعی که مرغ سالیذ را از سایر مرغ ها متمایز می کند، نحوه تولید این مرغ با رعایت کامل استانداردهای روز دنیا و بکارگیری تجهیزات پیشرفته برای ارائه یک محصول با کیفیت و سلامت محور می باشد که استقبال بسیار خوب مردم از این محصولات در سال های اخیر، گواهی بر این مدعاست.
مجموعه مدیریتی مرغ سالیذ که کیفیت را نه به عنوان یک شعار بلکه «خط قرمز» خود معرفی
می کنند، در سایه تلاش مستمر، همکاری
دستگاه ها و در نهایت توفیق الهی، امروز در صدد گسترش تولید در اقصی نقاط کشور است و این افتخاری بزرگ برای صنعت استان فارس محسوب می شود که در کشور پهناور ایران، برندی چون سالیز را معرفی کرده است.
مدیریت به روز، بکارگیری تجهیزات پیشرفته روز دنیا، نظم و انضباط کاری، ارتباط مؤثر و هوشمندانه با عوامل تولید، بازار شناسی دقیق و بسیاری از عوامل ریز و درشت مدیریتی، دست در دست هم داده تا برند مرغ سالیذ امروز در کشور
بدرخشد.
امروز بی گمان موضوع مهم «تولید و اشتغال زایی» به ویژه در جنگ اقتصادی بی رحمانه ای که نظام سلطه بر کشور تحمیل کرده، یک امر بسیار مهم و حیاتی است و تولیدکنندگان خوش نامی چون سالیذ، افسران خط مقدم این جنگ نابرابر هستند که با تمام وجود و کار شبانه روزی، امنیت اقتصادی را برای کشور تأمین می کنند. از این نظر باید به آنها دستمریزاد گفت و در عین حال از آنان حمایت کامل انجام داد و موانع را نیز از پیش روی ایشان برداشت.
نظر به موفقیت های روزافزون مجموعه کارخانجات سالیذ که جدا از ارائه محصول با کیفیت، در سال «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی» اشتغال بسیار خوبی را نیز ایجاد کرده است، گفت و گویی را با مهندس کشاورزمدیر عامل شرکت راد مرغ صادراتی سالم و لذیذ «سالیذ مرغ» انجام دادیم تا خوانندگان گرامی بیشتر با این مجموعه موفق و رو به رشد آشنا شوند.
مهندس ذبیح ا... کشاورز مدیر عامل شرکت راد مرغ صادراتی سالم و لذیذ «سالیذ مرغ» در ابتدای این گفت و گو با اشاره به نحوه تولید مرغ سالیز از ابتدا تا انتها اظهار داشت: زنجیره تولید مرغ سالیذ از چند پروسه مجزا همچون تخم گذاری مرغ مادر، جوجه کشی، ارائه به مرغداری ها، تولید خوراک دام و... تشکیل شده است که بخشی به صورت مشارکتی و بخشی با مدیریت کامل سالیذ انجام می شود.
او با بیان اینکه 14دکتر دامپزشک و 12مهندس تغذیه فرایند پرورش و تولید مرغ سالیذ را به صورت دقیق رصد می کنند، افزود: نگاه تخصصی به صنعت مرغ داری در مجموعه سالیذ یک اصل غیر قابل انکار است چراکه معتقدیم با نگاه علمی در کنار تجربه می توان محصول با کیفیت ارائه داد.
به گفته مهندس کشاوز مجموعه کارخانجات سالیذ در سال 1395 با 180پرسنل و با خط تولید لینکو آلمان افتتاح شده که در این راستا همه دستگاه ها به نوعی کمک کردند تا این مجموعه آغاز به کار کند و این در حالی بود که کارخانجات سالیذ تنها کارخانه ای بود در آن زمان که این خط تولید را به کشور وارد کرده است.
این تولید کننده موفق ملی، خط قرمز مجموعه کارخانجات سالیذ را تولید با کیفیت از همان ابتدای شروع تولید عنوان کرد و گفت: از همان ابتدای تولید، سلامت جامعه برای ما بسیار مهم بود و این یک شعار تو خالی نبود چراکه برای تولید محصول با کیفیت مجبور شدیم 3سال مستمر ضرر دهیم.
مدیر عامل شرکت راد مرغ صادراتی سالم و لذیذ «سالیذ مرغ »افزود: به ما می گفتند اگر بخواهید با این کیفیت کار کنید، به زودی تعطیل می شوید و صرفه اقتصادی ندارد اما برای رسیدن به آن کیفیت مورد نظر، دست از تلاش برنداشتیم و به فضل خدا و تلاش پرسنل، شرایط رفته رفته مناسب شد و امروز به جرات می گوییم که با کیفیت ترین محصولات را ارائه می کنیم.
به گفته مهندس کشاورز، هزینه های تولید مرغ سالیذ 13درصد بیشتر از مرغ های معمولی است.
او همچنین به تعداد اشتغال ایجاد شده در کارخانجات سالیز نیز اشاره کرد و گفت: به لطف خدا و تلاش هیأت مدیره تا کنون 540نفر را مشغول به کار کرده ایم و بسیار خوشحالیم که قدمی در این راستا که مورد تأکید مسئولان کشور است، برداشته ایم.
* راهاندازی واحدهای فروشگاهی در فارس و کشور با برند بوتیک پروتئین سالیذ
در ادامه این گفت و گو مهندس کشاورز از راه اندازی واحدهای فروشگاهی مرغ سالیذ و فرآورده های آن در استان و کشور خبر داد و گفت: فروشگاه های
سالیذ با برند بوتیک پروتئین های سالیذ راه اندازی شده که به صورت مستقیم، محصولات به مشتری ارائه می شود.
او افزود: در حال حاضر 6 فروشگاه در استان های
فارس و بوشهر داریم و به زودی در استان های دیگر نیز این فروشگاه ها ایجاد می شود هر چند که در حال حاضر در استان های کرمان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، یاسوج و شهرستان های آنها به صورت مویرگی توزیع مرغ و فرآورده های آن را داریم.
مهندس کشاورز خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که تا سال ۱۴۰۲، تعداد فروشگاه ها را به عدد 30برسانیم.
به گفته مدیر عامل شرکت راد مرغ صادراتی سالم و لذیذ «سالیذ مرغ »هم اکنون مرغ سالیذ و
فرآورده های آن در استان فارس و در تمامی شهرستان ها توزیع می شود.
* افتتاح کارخانه تولید صنایع غذایی آماده و نیمهآماده
در ادامه این گفت و گو مهندس کشاورز از افتتاح مجموعه جدیدی در کارخانجات مرغ سالیذ خبر داد و گفت: امسال به مدد الهی، کارخانه تولید صنایع غذایی آماده و نیمه آماده همچون شنسل، ناگت، کتلت، فلافل و انواع برگرها با ظرفیت اشتغال 40نفر با سرمایه گذاری 90میلیارد تومانی به مجموعه اضافه شد که توزیع محصولات را در شیراز دنبال می کند.
مهندس کشاورز مجددا با تأکید بر اهمیت کیفیت در مجموعه کارخانجات سالیذ اظهار داشت: شرکت های بسیاری را مورد بازدید قرار داده و بدون تعصب می گویم تقاوت ها به شکلی است که حتی مشتری تصور آن را هم نخواهد کرد و همین مسائل موجب شده که چند سال به عنوان تولید کننده نمونه انتخاب شویم.
* ایجاد بزرگترین فاز تولید تخم مرغ نطفهدار کشور در آینده نزدیک
وی در ادامه به ایجاد فاز تولید تخم مرغ نطفه دار سالیذ نیز اشاره کرد و گفت: این واحد در یکی از شهرستان ها در زمینی 120هکتاری، ایجاد خواهد شد.
وی افزود: فاز یک این واحد برج 11امسال به
بهره برداری می رسد و در نظر داریم تا پایان سال 1403 هر 3فاز به بهره برداری برسد.
به گفته مهندس کشاورز این پروژه بزرگ ترین تولید کننده تخم مرغ نطفه دار کشور با تولید 180هزار قطعه جوجه یکروزه می باشد.
این فعال عرصه تولید در عین حال از توسعه دامنه فعالیت این کارخانه در سعادت شهر و درودزن نیز خبر داد و گفت: اگر مساله تامین زمین حل شود، پایان سال 1404 ، در نظر داریم حدود 17فاز را به بهره برداری برسانیم که در ایران نمونه می شود.
* سخن پایانی و باز هم تأکید بر عرضه محصولات سلامتمحور
مهندس کشاورز در پایان این گفت و گو مجددا با تأکید بر ارائه محصولات سلامت محور گفت: همان گونه که تأکید شد، سلامت جامعه برای ما بسیار مهم و جزو خط قرمز مجموعه سالیذ محسوب
می شود و این مسئله را جامعه هم پذیرفته است.
او از ایجاد واحد ارتباطات مردمی کارخانجات سالیذ خبر داد و گفت: این واحد بنا بر ملاحظاتی که دارد با مشتریان خرد و درشت ارتباط گرفته و پذیرای انتقادات و پیشنهادات مردم عزیزمان است و برای ما خیلی مهم است که بدانیم مردم در مورد محصولات سالیذ چگونه می اندیشند.
مهندس کشاورز تأکید کرد: ما از حالت شعارزدگی سال هاست که رد شده و وارد فاز اجرا شده ایم و به همین دلیل است که با مشتری ها ارتباط مستقیم داشته و حتی کوچک ترین مورد را دنبال می کنیم و روی آن حساسیت داریم.