امروز، پنج شنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۵

شیراز، قرارگاه آینده‌سازان وزنه‌برداری ایران

شیراز از ۱۵ خردادماه میزبان اردوی تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور خواهد بود؛ اردویی که در آن استان فارس با داشتن ۶ وزنه بردار ، بیشترین سهمیه را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است؛ اتفاقی که بار دیگر جایگاه مرودشت را به عنوان یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های وزنه‌برداری ایران به نمایش گذاشت.
رئیس هیأت وزنه‌برداری فارس با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان کشور در شیراز اظهار کرد: دور جدید اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۶ ازبکستان از ۱۵ خردادماه به میزبانی شیراز آغاز می‌شود و استان فارس با ۶ ورزشکار که همگی اهل مرودشت هستند، بیشترین سهمیه را در این اردو در اختیار دارد.آرش حبیبی افزود: بر اساس فهرست اعلامی از سوی سهراب مرادی، سرمربی تیم‌های ملی پایه، فرهاد قلی‌زاده، حمیدرضا زارعی، محمدامین حبیبی، یوسف شیروانی، علی عمادی و طاها شیرخانی به عنوان نمایندگان فارس در این اردو حضور خواهند داشت و سجاد بهروزی وزنه بردار با سابقه مرودشتی و قهرمان آسیا نیز در کادر فنی تیم ملی به عنوان مربی فعالیت می‌کند.
* برنامه‌ریزی مناسب
وی ادامه داد: حضور همزمان ۶ وزنه‌بردار از یک استان در اردوی تیم ملی نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مناسب هیأت وزنه‌برداری فارس و تلاش مربیان شهرستان‌ها به ویژه مرودشت است؛ امیدواریم ملی‌پوشان فارس با استفاده از امتیاز میزبانی بتوانند بهترین عملکرد را برای حضور در رقابت‌های آسیایی ازبکستان ارائه دهند.
* ۶ وزنه‌بردار و مربی فارس در اردوی تیم ملی پایه
حبیبی تصریح کرد: بر اساس فهرست اعلام شده از سوی کادر فنی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان، طاها نعمتی‌مقدم، طاها نوجوان، سالار خوب و محمدامین دادوند از استان اردبیل، فرهاد قلی‌زاده، حمیدرضا زارعی، محمدامین حبیبی، یوسف شیروانی، علی عمادی و طاها شیرخانی از استان فارس، محراب دواسری از تهران، طاها چنانی و آرشام میری از ایلام، امیرمحمد رحمتی، محمدجواد بیرانوند و مهدی عسگری از لرستان، رضا زمانی و امین ادیبی از اصفهان، بهنود نصرتی از مازندران، کیان ولی‌پور از خوزستان و پوریا عباس‌پوریان از آذربایجان به این اردو دعوت شده‌اند.
* مرودشت، شهری که همچنان قهرمان می‌سازد
نگاهی به فهرست دعوت‌شدگان نشان می‌دهد هر ۶وزنه‌بردار دعوت‌شده از فارس اهل مرودشت هستند؛ شهری که سال‌هاست نبض وزنه‌برداری استان و کشور را در اختیار دارد.
این اتفاق تنها یک آمار نیست؛ بلکه نشانه تداوم یک جریان ریشه‌دار در ورزش فارس است. در شرایطی که بسیاری از استان‌ها برای معرفی استعدادهای جدید تلاش می‌کنند، مرودشت همچنان به تولید مستمر قهرمانان ملی ادامه می‌دهد و حالا بیشترین سهمیه اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان را به نام خود ثبت کرده است.
اهمیت این موفقیت زمانی بیشتر نمایان می‌شود که فارس در میان تمام استان‌های کشور با ۶ ورزشکار، بیشترین سهمیه اردو را به خود اختصاص داده است؛ این موضوع نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری روی رده‌های پایه در وزنه‌برداری فارس به ثمر نشسته و نسل تازه‌ای از قهرمانان در حال ورود به عرصه ملی هستند.
میزبانی شیراز از این اردو نیز فرصتی ارزشمند برای نمایش ظرفیت‌های فنی و زیرساختی وزنه‌برداری فارس به شمار می‌رود.
حضور سهراب مرادی قهرمان المپیک، جهان و آسیا در رأس کادر فنی و حضور پرتعداد ملی‌پوشان فارس می‌تواند زمینه‌ساز ظهور نسل تازه‌ای از وزنه‌برداران کشور باشد؛ نسلی که بخشی از آن از دل باشگاه‌ها و سالن‌های تمرین مرودشت برخاسته است.
* مرودشت، سرزمین پولادمردان ایران
شهرستان مرودشت سال‌هاست به عنوان یکی از قطب‌های اصلی وزنه‌برداری ایران شناخته می‌شود و قهرمانان متعددی را به تیم‌های ملی معرفی کرده است.
نامدارانی چون عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، فاطمه کشاورز، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد ارونگی، حمیدرضا زارع، میثم زارع، محمدرضا زارعی، علیرضا عباس‌پور، ابوالفضل زارع و علیرضا نصیری از جمله چهره‌هایی هستندکه در سال‌های گذشته افتخارات ارزشمندی در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی برای وزنه‌برداری فارس و ایران کسب کرده‌اند.
امروز نیز حضور ۶ وزنه‌بردار مرودشتی در اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان، گواهی بر استمرار این مسیر پرافتخار است؛ مسیری که همچنان مرودشت را در جایگاه «سرزمین پولادمردان» حفظ کرده و نویدبخش روزهای روشن برای وزنه‌برداری فارس و ایران است.
 

نظرات کاربران
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
  • نام و نام خانوادگی
  • آدرس ایمیل
  • نظر شما