امروز، دوشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

ارتقای کیفیت زندگی شهروندان با ارائه خدمات مستمر

حسین حسن پور - تماشا
شهردار منطقه دو شیراز از ارائه خدمات مستمر به شهروندان با هدف ارتقای زندگی شهروندان خبر داد. 
مهندس سیدکمال پاک فطرت در گفت و گو با خبرنگار روزنامه «تماشا» اظهار کرد: شهرداری منطقه دو شیراز با ارائه خدمات مستمر و متنوع به شهروندان، تلاش دارد تا کیفیت زندگی را در این منطقه ارتقا دهد. این خدمات معمولا شامل نظافت شهری، بهسازی معابر، توسعه فضای سبز، تأمین امنیت، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و بهبود زیرساخت‌ها می‌شود.
وی افزود: شهرداری  تلاش می‌کند تا آگاهی شهروندان را در زمینه مسائل مختلف اجتماعی و شهری افزایش دهد تا از این طریق مشارکت شهروندان در نگهداری شهر را داشته 
باشد. 
پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری منطقه دو شیراز برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، برنامه‌ها و خدمات متعددی را در راستای توسعه پایدار، بهبود فضای شهری و رفاه عمومی اجرا می‌کند، گفت: یکی از اولویت‌های شهرداری، نظافت و بهداشت عمومی است. با توجه به تعداد زیاد جمعیت، شهرداری تلاش می‌کند معابر، خیابان‌ها و محله‌ها را به‌طور مداوم نظافت کند و سیستم جمع‌آوری زباله را به‌طور منظم و کارآمد اجرا کند. همچنین اجرای طرح‌هایی برای کاهش آلودگی هوا و ایجاد محیطی سالم‌تر از دیگر اهداف 
است.
 احداث و نگهداری فضای سبز جهت کاهش آلودگی و ایجاد اکوسیستم شهری 
شهردار منطقه دو شیراز با بیان اینکه احداث و نگهداری فضای سبز به کاهش آلودگی و ایجاد اکوسیستم شهری کمک می‌کند، اظهار کرد: شهرداری منطقه دو شیراز در جهت بهبود فضای سبز شهری اقدام به توسعه پارک‌ها، ایجاد باغ‌های عمومی و حفظ محیط زیست شهری می‌کند. این اقدامات به منظور ایجاد مکانی برای استراحت، تفریح و فعالیت‌های اجتماعی برای شهروندان انجام می‌شود. 
پاک فطرت با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی و بهسازی معابر شهری گفت: شهرداری با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی همچون بهسازی معابر، خیابان‌ها و جاده‌ها، آسفالت‌ریزی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، سعی در بهبود زیرساخت‌های شهری دارد. این اقدامات موجب راحتی بیشتر و افزایش کیفیت زندگی می‌شود.
 راه‌اندازی پروژه‌های اجتماعی  جهت تقویت انسجام اجتماعی و ایجاد فضایی برای ارتباط بیشتر شهروندان 
وی با اشاره به نقش پروژه‌های اجتماعی و مشارکت مردم افزود: شهرداری منطقه دو شیراز همچنین با راه‌اندازی پروژه‌های اجتماعی  به تقویت انسجام اجتماعی و ایجاد فضایی برای ارتباط بیشتر شهروندان توجه دارد تا مشارکت شهروندان را در اجرای پروژه ها داشته باشد. 
این مقام مسئول با بیان اینکه شهرداری منطقه دو شیراز سعی دارد با ارائه این خدمات، زندگی شهروندان را در ابعاد مختلف بهبود بخشد و محیطی سالم، امن و پایدار را برای آنان فراهم کند، افزود: این نوع خدمات مداوم موجب افزایش رضایتمندی و مشارکت بیشتر مردم در توسعه شهری می‌شود.
 بیشترین محلات منطقه 2 فرسوده هستند 
 پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری منطقه ۲ یکی از بزرگ ترین مناطق شهری شیراز با داشتن ۲۸ محله است، اظهار کرد: اکثر این محلات دارای بافت فرسوده و آسیب پذیر است که متأسفانه ساخت و سازهای غیر اصولی در آن انجام شده است حتی تفکیک‌هایی که در این مناطق انجام شده است بر اساس اصول شهرسازی نبوده و همین امر علاوه بر ایجاد مشکل، اجازه تحرکات شهرسازی مدرن را به ما نمی دهد.
شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به اینکه بیشترین حجم بافت مناطق فرسوده را منازل ریز دانه در برگرفته و علاوه بر آن بیشترین مهاجرت روستاییان به شهر نیز در این منطقه انجام شده است، گفت: از سویی دیگر با هجوم گسترده و اسکان اتباع بیگانه در این منطقه روبرو هستیم که این موضوع مشکلات بزرگتری را برای ما ایجاد کرده است اما با وجود تمام این مشکلات، نگاه ما به محلات، نگاهی مثبت همراه با ایجاد تغییر و ارتقای کیفیت زندگی برای شهروندان بوده است و همواره تلاش کردیم تا در فضاهای عمومی و معابر سطح منطقه تغییرات مثبتی را انجام دهیم.
 

نظرات کاربران
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
  • نام و نام خانوادگی
  • آدرس ایمیل
  • نظر شما