امروز، دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۷

مطالعات احداث تراموا در بافت میانی و هسته مرکزی شیراز در حال انجام است

شهردار شیراز همکاری مشترک و تعامل دو نهاد مدیریت شهری و مجموعه نیروی انتظامی و پلیس راهور را مهم ترین راهکار برای عملکرد موفق و مثبت در حوزه ترافیک برشمرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در همایش «تجلیل از برگزیدگان حوزه ترافیک» با بیان اینکه امروز همه کلانشهرها با مشکلات ترافیکی روبرو هستند، بهبود وضعیت ترافیک شهرها را نیازمند انجام اقدامات بنیادین در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری دانست و گفت: توسعه خطوط مترو، افزایش کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از سیستم‌های نوین حمل و نقل از جمله اقدامات سخت افزاری به منظور ساماندهی ترافیک است که در این راستا خط یک متروی شیراز در حال تکمیل است و دو ایستگاه جدید فرصت شیرازی و غدیر با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح می‌شود.
وی همچنین از رونمایی ۱۸۵ دستگاه اتوبوس جدید و پیشرفته خبر داد و اظهار داشت: با ورود این اتوبوس‌ها به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی ۲۰ درصد از کل ناوگان اتوبوسرانی شیراز نوسازی می‌شود. علاوه بر این مطالعات احداث تراموا در بافت میانی و هسته مرکزی شیراز با همکاری مشاورین آلمانی در حال انجام است و عملیات اجرایی آن از سال آینده آغاز می‌شود.
*لزوم هوشمندسازی ترافیک در کلانشهر شیراز
شهردار شیراز بر لزوم هوشمندسازی ترافیک در این کلانشهر نیز تأکید کرد و افزود: در کنار ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ترافیکی نیازمند هوشمندسازی ترافیک نیز هستیم، زیرا این زیرساخت‌ها بدون هوشمندسازی از کارایی لازم برخوردار نیستند. در این راستا ستاد هوشمندسازی شیراز را با حضور متخصصین تشکیل داده و در این مسیر قدم گذاشته ایم.
مهندس اسکندرپور ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی خاطرنشان ساخت: نیروی انتظامی باید از یک سو نظم و اقتدار و از سوی دیگر مهربانی و رئوفت را در برخورد با مردم سرلوحه کار خود قرار دهد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این همایش گفت: برای ایجاد نظم و انضباط در حوزه حمل و نقل ترافیک شهری به جامعیت و یکپارچگی ساختاری نیازمندیم. طبق قانون برنامه ریزی و اجرای پروژه‌های حمل و نقل شهری بر عهده شهرداری‌ها و وظیفه نظارت بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بر عهده پلیس راهور است. از این رو ایجاد هماهنگی بین این دو ارگان ضروری است و در برنامه ششم توسعه کشور نیز به آن اشاره شده است.
دکتر قائدی اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد در هر یک از مناطق شهرداری شیراز ساختار و تشکیلات پلیس راهور مستقر شود که این موضوع با تخصیص یک ساختمان به پلیس راهور در شهرداری منطقه 2 شیراز محققا شده است و با همکاری نهادهای متولی این طرح در سایر شهرداری‌های مناطق نیز اجرا 
خواهد شد.
وی یکسان شدن محدودیت‌های جغرافیایی پلیس راهور و شهرداری را از جمله الزامات عملیاتی شدن موثرتر این طرح دانست و گفت: امیدواریم با راه اندازی ساختمان پلیس راهور در مجاورت شهرداری‌های مناطق و راه اندازی معاونت حمل و نقل و ترافیک در مناطق یازده گانه شهری بتوانیم مشکلات ترافیکی شهروندان را با سهولت بیشتر در مناطق برطرف کنیم.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر لزوم آموزش فرهنگ ترافیک از سنین کودکی به شهروندان افزود: شهرداری شیراز با ایجاد پارک‌های ترافیک و کمپین‌های مختلف ترافیکی به آموزش و فرهنگسازی در این زمینه می‌پردازد. همچنین شورای شهر نیز آمادگی کامل برای همکاری با سایر نهادهای متولی از جمله آموزش و پرورش در زمینه فرهنگسازی و آموزش ترافیک به شهروندان علی الخصوص دانش آموزان دارد.
بر اساس این گزارش در همایش «تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، همیاران پلیس، فرهنگیاران ترافیک و راهوران محله» از دکتر زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، دکتر هاشم پور معاون مالی و اقتصادی، مهندس ناصری رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل و مسافر، مهندس اکبری شهردار منطقه دو و مهندس برزگر شهردار منطقه ۱۱ به عنوان برگزیدگان حوزه ترافیک مدیریت شهری تقدیر شد.

نظرات کاربران
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
  • نام و نام خانوادگی
  • آدرس ایمیل
  • نظر شما