امروز، چهار شنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۰

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس: معلمان، مجاهدانی اندکه خوابشان هم بیداری است

سیدمحی الدین حسینی ارسنجانی - تماشا
دکتر ناصر جوکار در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: در جنگ بی امان کرونا، دو اردوگاه پیشتاز عرصه مبارزه با پدیده شوم بیماری کرونا بوده اند؛ جامعه فداکار پرستاری و جامعه هدایتگر معلمی. رسالت جامعه پرستاری احیای حیات مادی و رسالت جامعه معلمی احیای حیات معنوی و تربیتی بوده است.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس گفت: از این میان به کرار از جامعه پرستاری در افواه و افکار عموم تجلیل شد و پرستاران را  فرشتگان زمینی خواندیم و درگذشتگان آنان نیز در سلک شهدای راه سلامت سرشماری شدند و حق نیز همین است. اما خدمات مقیم مقام معلم در نقاط کور تاریک تاریخ مدفون ماند به طوری که قدر معلم و قبر معلم(که به دلیل ویروس کرونا جان دادند و در خیل شهیدان راه تربیت سرشماری نشدند) در این روزهای پر رنج مستور ماند. جوکار افزود: هرچند رسالت معلم، فداکاری و مستوری این ایثار است اما رسالت امثال نگارنده برملاسازی فداکاری هایی است که هیچ خامه ای را یارای به تصویر کشیدنش نیست. مظلومیت معلم آنجا دو چندان شد که می بایست با شکستن  مصونیت گرایی مبتنی بر انحصار حریم و رویکرد تربیت انقباضی از طریق فرو ریختن ساختار آموزش با رویکرد گلخانه ای و سنتی و مبتنی بر انقباض حریم، در پیچی تاریخی، تغییر جهت داده و در بستر لامکانی رسالت خویش را ادامه دهد. این در حالیست که زیرساخت ها نافراهم، ابزارها ناکارآمد، تجهیزات ناکافی، آموزش ناممکن و هزینه های آموزش از جیب مبارک معلم می بایست تأمین می شد. اما او نشان داد که مجاهدی است آتش به اختیار که همزمان در دو جبهه کادرسازی و تربیت و 
کمک های مومنانه پیشتاز عرصه خدمت است.
این مقام مسئول در سپاه فجراستان فارس بیان داشت: هرچند آموزش و پرورش در این اثنا به جد و جهد به دنبال ارتقای کارآمدی خود بود تا با تغییرات قصد شده و معنادار از تحولات محیطی عقب نماند، اما پیشران و لکوموتیو این حرکت را باید معلم دانست. به حقیقت با تغییر رویکرد تربیت مکانمند و انبساطی به سمت تربیت فضامند، فصل جدیدی از هویت حرفه ای معلمان شکل گرفت ومعلم باشکستن قطب بروکراتیک و مفتوح نمودن قطب مدیریت جهادی، بار دیگر از جایگاه منیع معلمی اعاده حیثیت کرد و نام معلم را بر تارک هستی حک نمود.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس خاطرنشان کرد: بالانس میان آموزش و پرورش تا حدودی ناموزون شده و کفه ترازو به نفع آموزش در فضای مجازی سنگینی می کند اما دولت و ملت نباید فراموش نمایند که اگر توانستند درخت معلم را از آفات دهری مصون نگه دارند، میوه این درخت که دانش آموز است نیز سالم می ماند، اما اگر صرفا به فکر حراست از محصول این درخت افتادند و ریشه را به باد فراموشی سپردند، رفته رفته یأس و ناامیدی چهره این درخت پر ثمر را می خراشاند.
جوکار در پایان تصریح کرد:کسانی که می خواهند خاکریزهای فرهنگ و تربیت را فتح کنند باید منتظر باشند هر روز شهید شوند و همانا تمام اجر معلمان در گمنامی و بی نام و نشانی است، اما معلمان عزیز بدانند گمنامان تاریخ در میان اهالی آسمان شناخته شده ترند تا بر روی زمین و معلمان، مجاهدانی اند که خوابشان هم بیداری است.
 

نظرات کاربران
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
  • نام و نام خانوادگی
  • آدرس ایمیل
  • نظر شما