امروز، دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

تأثیر بدنسازي در افزايش حجم، كاهش وزن و چربي‌سوزي بيشتر

محمد کارآمد مربی بدنسازی
عده اي بر اين باورند كه بايد در بدنسازي هميشه و هر ماه نتيجه دلخواه را مشاهده كنند اما بايد بدانيد كه نحوه نتيجه گيري شما در ماه هاي اول شروع بدنسازي چه در افزايش حجم چه كاهش وزن و چربي سوزي بيشتر از 
ماه هاي بعد است ماه هاي اول كه بدن پتانسيل تغييرات بيشتري دارد را ماه عسل بدنسازي مي توان نام برد.
 يكي از اركاني كه در مدت زمان نتيجه گيري شما تأثير دارد تنوع تمرين و افزايش اضافه بار مي باشد شما احتمالاً با واژه حافظه عضله آشنا هستيد همان روشي كه بدن به توسط آن خود را با تمرينات سخت سازگار مي كند بدان معنا كه هرگاه شما به طور مداوم يك تمرين را با يك شدت بدون افزايش بار، بارها و بارها فقط بر روي يك بخش از بدن يا تنها يك گروه عضلاني تكرار كنيد زودتر به سطح فلات سندرم بيكاري،
بي ميلي به تمرين و عادي شدن تمرينات مي رسيد و اين موضوع هم در بانوان هم در آقايان صدق مي كند بنابراين تنوع و شدت و بار در تمرينات بسيار مهم مي باشد.
 هميشه تمرينات پايه و كار با وزنه را انجام دهيد اما اشكالي هم ندارد كمي تمرينات را ميكس كنيد و تمرينات تركيبي هم انجام دهيد با اين كار آن دسته از عضلاتتان كه ريز و غير فعال هستند را به كار وامي داريد هر لحظه سعي كنيد در تمرينات بخش هاي مختلف را با شدت هاي مختلف به كار ببريد هر لحظه در حال سوپرايز كردن بدنتان باشيد اينكار نه تنها عضلات ثانويه را درگير مي كند بلكه عضلاتي را كه براي انجام كارهاي روزمره و تمرين به آنها وابسته هستيد را نيز فعال مي كند البته بايد اين را نيز در نظر بگيريم كه ژنتيك هم در روند نتيجه گيري مؤثر است.
 افرادي كه به طور ژنتيكي پتانسيل بالايي در بدنسازي دارند سلول هاي ماهواره اي بيشتري اطراف عضلاتشان دارند و بدنشان در واكنش به فشارهاي تمرينات بدنسازي حتي مي تواند سلول هاي ماهواره اي بيشتر توليد كند بر اين اساس افراد از نظر توانايي براي واكنش نشان دادن به بدنسازي بسيار متنوع و متفاوت هستند اما اين به اين معنا نيست كساني كه ژنتيك برتري ندارند موفق نيستند فقط روند پيشرفتشان كندتر مي باشد. ما قهرمانان زيادي در سراسر دنيا داريم كه روزي به خاطر نداشتن ژنتيك خوب ترد شدند اما با تلاش و اراده به هدف خود رسيدند. 
اين را هم در نظر بگيريد اگر شما از برنامه غذايي صحيح و اصولي پيروي نمي كنيد اگر از شرايط بدني خود آگاه نيستيد و از خود غافل هستيد يا به اندازه كافي استراحت نمي كنيد و بدنتان ريكاوري نمي شود اگر مربي خوب نداشته باشيد و خودتان از روي عادت و تقليد و روتين تكراري تمرين مي كنيد بدنتان رو به پيشرفت نخواهد رفت اين را هم در نظر بگيريد ريكاوري و استراحت كافي فقط به معناي خواب نيست بلكه گاهي بدن شما از لحاظ روحي و جسمي نياز دارد در سطح پاييني از استرس و سطح فراتري از آرامش قرار داشته باشد.
 هميشه تحت نظر مربي در باشگاه‌تان تمرينات خود را با دقت و جديت و پشتكار انجام دهيد و هميشه خود را به ورزش و باشگاه رفتن تشويق كنيد و ورزش را در اولويت كارهاي مهم زندگيتان قرار دهيد شما مي توانيد با اين عبارت نه به ترس نه به تنبلي نه به توقع زياد نه به عجله و با داشتن صبر و برنامه تمريني و غذايي اصولي  در رسيدن به اهداف تناسب اندام افزايش قدرت بدني هايپرتروفي عضلاني و سلامتي كل بدنتان موفق شويد شما مي توانيد بدني زيبا و سالم داشته باشيد كه اين حق هر انساني است.

نظرات کاربران
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
  • نام و نام خانوادگی
  • آدرس ایمیل
  • نظر شما